Din varukorg är för närvarande tom!
Just nu läser jag Principles of Marketing (POM), en bok som ger en omfattande introduktion till marknadsföringens grunder. När jag först öppnade boken kände jag mig överväldigad av all information – det var som att stå inför en stor vägg av text. Men nu har jag hittat sätt att klättra över den. Nu delar jag med mig av hur du också kan bemästra denna bok.
:: Detta är ett inlägg som innehåller reklamlänkar ::
Jag delar med mig i flera artiklar om vad jag kommer fram till och vad jag lärt mig. I detta inlägg kommer jag att ge dig 3 nycklar så att du också kan lära dig allt nyttigt som Kotler berättar om i marknadsföringens bibel, Principles of Marketing (POM).
I flera artiklar kommer jag att dela med mig av mina insikter och lärdomar. I detta inlägg ger jag dig tre nycklar så att du också kan lära dig allt nyttigt som Kotler berättar om i marknadsföringens bibel, Principles of Marketing (POM).
Jag letar alltid efter YouTube-klipp som handlar om det specifika kapitlet jag vill lära mig mer om. Det finns många resurser där ute som kan fördjupa förståelsen för bokens innehåll.
Jag använder AI för att översätta ord och meningar, samt för att få förklaringar på olika metoder. Det är en fantastisk hjälp när jag vill veta om jag tänker rätt eller behöver justera min förståelse.
Vi har skapat en studiecirkel på TUC, vår läroplattform, via Teams. Det har visat sig vara ovärderligt! Vi delar djupa tankar om boken och dess innehåll, och vi får också många skratt längs vägen.
Hans förklaringar av begreppen needs, wants och demands förstärks av praktiska exempel i hans YouTube-serie. Med visuella beskrivningar av en hamburgare eller pizza gör han det enklare att förstå hur dessa begrepp tillämpas i verkliga köpbeslut och hur företag kan anpassa sig efter kundens behov.
2. Professor Online – Dr Yasir Rashid
Dr. Yasir Rashid erbjuder en serie föreläsningar där han går igenom centrala koncept inom marknadsföring, inklusive segmentering och målgruppsanalys. Hans pedagogiska stil gör det lättare att ta till sig komplex information, vilket är ovärderligt när man studerar POM.
Denna kanal fokuserar på att bryta ner marknadsföringskoncept i lättförståeliga bitar. Med tydliga exempel och praktiska tillämpningar hjälper de tittarna att se hur teorin fungerar i praktiken, vilket gör det enklare att relatera till innehållet i boken.
Jag har boken öppen och följer med i de olika texterna, figurer och metoder. Tillsammans ger båda resurserna en mycket bredare bild av marknadsföringens principer.
Att kombinera läsningen av boken med föreläsningar på YouTube har varit oerhört hjälpsamt för mig. Dr. Sharafs föreläsning spelades in för sju år sedan, men den känns fortfarande aktuell. Den hjälper mig att bryta ner innehållet i Principles of Marketing (POM) på ett sätt som gör det lättare att förstå.
Jag blev dock lite förvirrad när jag insåg att YouTube-klippen inte täcker hela kapitlet; part 3 slutar abrupt och part 4 går vidare till kapitel 2. Därför valde jag att ta en paus och hittade flera bra kanaler med föreläsningar om denna bok.
Vill du också köpa boken? Gör det gärna genom min länk, som Amazon-associate tjänar jag pengar på kvalificerade köp. Vilket hjälper mig att fortsätta skapa innehåll åt er.
Köp boken här!
Från 1066 kr till 450 kr – och boken kom på en arbetsdag utan fraktkostnad!