Din varukorg är för närvarande tom!
Med lärare som Mats & David är det lätt att lära sig.
I kursen Visuell kommunikation var vår huvuduppgift att skapa en grafisk profil. Vi skulle utgår från ett påhittat företag.
Till den grafiska profilen skulle det även göras en kampanj. Vi hade fem företag att utgå ifrån. Tyvärr så kändes inget utav företagen inspirerande i form av att de hade bristen på en vision eller tvärtom redan i marknadsplanen hade de för mycket skapat som jag skulle utgå ifrån. Så jag såg inget spelrum.
Logotypen blev skapad och jag gjorde passande grafiska element till företaget.
Logotypen ville jag skulle spegla ett typiskt kaffeföretag trots att Good Co. är långt från det. Då de föreställdes skapa ett bikemiskt tillverkat kaffe. Så för att spela på just det tog jag med kaffebönan i logotypen. Sen har jag valt att plocka in lite tuffare grafiska element i profilen för att tilltala de båda målgrupperna. Den arbetande vuxna och studenten.
Till kampanjen valde jag att jobba med siluetter och pratbubblor som tydligt förmedlade budskapet
”Med vanligt kaffe dödar du planeten vi lever på”.
Att använda logotypen i sociala medier och som profilbild krävs det ofta en mycket tydligare design. En profilbild visas ofta som mycket liten och då passar denna ”kaffeböna” perfekt.